“Kenapa Farid Tampar Saya?” Kata Mangsa Penampar Dato Farid Kamil Sebelum Polis & Orang Awam…

SEHARI sebelum Datuk Farid Kamil ditahan kerana menampar anggota polis bertugas dan orang awam di Balai Polis Kota Damansara, pelakon Ridzuan Hashim, 53, terlebih dulu menjadi mangsa penampar pelakon dan pengarah terkenal itu.

Ridzuan ketika dihubungi mengaku tidak tahu mengapa Farid menamparnya ketika di lokasi penggambaran drama Uniknya Cinta, Rabu lalu.

“Kejadian berlaku jam 1.30 pagi pada 10 Januari lalu di studio milik Soffi Jikan ketika berlangsung penggambaran drama arahan Shuhaimi Lua Abdullah.

“Tidak semena-mena Farid menampar pipi kiri saya sampai jadi merah. Apabila saya jerit ‘Oi kenapa kau tampar aku’ dia terus berlari keluar meninggalkan premis yang menjadi lokasi penggambaran,” katanya kepada Harian Metro.

Kata Ridzuan, sebelum kejadian dia baru keluar dari tandas dan memakai stokin di bilik wardrobe.

“Tiba-tiba Farid masuk dan bertanya ada baju tak. Saya beritahu itu semua baju pelakon dan saya terus tunduk memakai stokin.

“Entah kenapa dia terus menampar saya. Apabila saya jerit tanya kenapa dia terus lari keluar daripada premis itu dan tidak patah balik untuk mengambil keretanya.

“Ketika itu saya lihat dia seperti kebingungan. Kru dan pelakon lain menjadi saksi apabila saya menjerit namanya dan mereka juga melihatnya berlari keluar.

“Bagaimanapun, saya tidak membuat laporan polis kerana kami sama-sama kawan. Saya maafkan dia dan tidak berdendam dengannya. Lagipun dia ada anak isteri, saya tak mahu mereka tertekan.

“Kalau saya buat laporan polis, perkara itu akan jadi besar dan berpanjangan,” katanya.

Mengulas kejadian Farid ditahan kemudian direman, Ridzuan mengaku terkejut dan berharap masyarakat tidak menjatuhkan hukum kepada Farid.

Katanya, Farid masih muda dan dia sayangkan masa depan pelakon dan pengarah itu.

“Itu antara sebab mengapa saya tidak buat laporan polis kerana tidak mahu kejadian itu dispekulasikan. Nanti orang ingat saya yang cari pasal.

“Saya juga bukan jenis yang suka mengadu dengan wartawan. Selepas kejadian itu, saya malas nak fikir lagi dan terus masuk ke set penggambaran sehinggalah semua babak saya selesai jam 4.30 pagi,” katanya.

Sumber :

https://www.hmetro.com.my/rap/2018/01/302901/kenapa-farid-tampar-saya

[UPDATE] ‘Beri kami ruang…’


“BERI kami ruang untuk menyelesaikan perkara ini dulu. Saya tidak akan beri sebarang komen buat masa sekarang. Terima kasih,” kata pelakon, Datin Diana Danielle, 26, berhubung berita penahanan suaminya, Datuk Farid Kamil petang tadi.

Sementara itu, ibu kepada Diana, Norsiah Ramli berkata, dia juga tidak tahu menahu mengenai berita penahanan menantunya itu.

“Saya terkejut mengenai berita ini. Saya baru dapat tahu selepas dimaklumkan rakan media.

“Jadi saya tidak tahu dan tidak boleh nak komen lanjut. Ada baiknya hubungi keluarga Farid sendiri,” katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, Farid Kamil ditahan selepas dipercayai menampar seorang anggota polis di Kota Damansara, Petaling Jaya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din dilaporkan suspek berusia 37 tahun itu menampar anggota polis yang bertugas di kaunter Balai Trafik Kota Damansara.

“Selain menampar polis dia turut menendang dua orang awam di dalam balai berkenaan.

“Siasatan awal mendapati suspek datang ke balai bersama seorang rakan untuk membuat laporan polis kes kemalangan jalan raya, namun apabila anggota trafik bertanya laporan yang ingin dibuat, suspek kemudian menunjukkan whatsapp 300 artis hutang ah long.

“Dia kemudian tiba-tiba menampar anggota polis dan menendang dua orang awam di lokasi kejadian tanpa provokasi,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Sumber :

https://www.hmetro.com.my/utama/2018/01/302509/update-beri-kami-ruang

Tinggal sebumbung, tiada masalah jumpa anak


Ibu Datin Diana Danielle, Norsiah Ramli mengesahkan anaknya masih tinggal sebumbung dengan suami, Datuk Farid Kamil sehingga kejadian menimpa semalam.

Kata Norsiah, dia pelik dengan kenyataan adik Farid, Fadzil Zahari mengatakan abangnya tertekan kerana tidak dibenarkan berjumpa anak-anak, Muhammad, 5, dan Nur Aurora, 3.

“Diana dan Farid masih tinggal sebumbung dan hubungan mereka baik saja. Rumah mereka hanya satu tingkat di atas rumah saya.

“Jika Diana pergi kerja, anak-anak ditinggalkan dengan saya. Malah saya turun naik lif untuk mengambil barang mereka,” katanya kepada Harian Metro.

Norsiah akui minggu lalu Diana dan anak-anak tidur di rumahnya kerana dia balik lewat malam dari latihan projek filem.

“Cuma Farid tidak ada menghubungi atau melawat. Saya tidak pernah terfikir untuk melarang atau menghalang Farid dari bertemu anak-anaknya sejak dulu.

“Jika nak jumpa atau rindu, anak-anak ada di rumah saya dan dia boleh datang bila-bila masa. Itu yang saya terkejut apabila dia dikatakan rindu anak-anak sehingga mengalami tekanan.

“Saya juga bekerja dari rumah dan memang banyak masa di rumah,” katanya.

Kata Norsiah, pembantu rumah memaklumkan Farid nampak gembira apabila bertemu dengan Aurora yang sangat rapat dengannya.

“Anak-anak juga sempat bermain dan tidur di rumahnya minggu lalu. Hubungan Farid sangat rapat dengan anak-anak sejak dulu.

“Cuma apabila Diana keluar bekerja, baru anak-anak tinggal di rumah saya,” katanya.

Semalam, Farid ditahan selepas dipercayai menampar anggota polis di Kota Damansara, Petaling Jaya dan pagi ini ditahan reman empat hari bagi membantu siasatan.

Majistret Zaki Asyraf Zubir mengeluarkan perintah reman terhadap pelakon dan pengarah berusia 37 tahun itu bermula hari ini sehingga Isnin depan bagi membolehkan siasatan lanjut dilakukan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan, Seksyen 90 Akta Polis, Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 353 Kanun Keseksaan.

Mengenai penahanan reman menantu, Norsiah menyerahkan kepada pihak berkuasa dan enggan mengulas lanjut perkara itu.

“Saya serahkan kepada pihak berkuasa buat siasatan dan saya tak nak masuk campur,”katanya.

sumber :

https://www.hmetro.com.my/rap/2018/01/302862/tinggal-sebumbung-tiada-masalah-jumpa-anak

Rakan Artis Beri Kata-kata Semangat Buat Farid Kamil Berkaitan Isu Ditahan Polis

Antara rakan artis yang terawal memberi komen dalam isu ini ialah Soffi Jikan yang menyifatkan sahabatnya itu dalam keadaan depresi dan berdepan dengan pelbagai masalah peribadi.

“Dia seorang yang baik dan saya adalah antara orang yang rapat dengan beliau dan boleh dianggap sebagai abangnya. Dia berdepan dengan pelbagai masalah dan sedang berada dalam depresi.

“Saya sedih bila ramai yang mengecam dia dengan pelbagai tohmahan sedangkan tidak tahu apa sebenarnnya terjadi, kita tidak tahu apa yang terjadi. Lebih elok tunggu dia keluar dan bagi keterangan,” katanya kepada mStar.

Di samping itu, pelakon Khir Rahman dan Sharnaaz Ahmad juga sempat mempertahan Farid dan Diana di Twitter peribadi mereka sebaik mendapat tahu berita itu. Sharnaaz malah turut menyatakan rasa kesal serta tidak puas hati apabila ada individu yang tergamak menyebarkan gambar Farid ketika ditahan di balai polis.

Sumber

Rakan Artis Beri Kata-kata Semangat Buat Farid Kamil Berkaitan Isu Ditahan Polis