13 Artis Tercomel Asia, Siapa Sangka No. 4&8 Rupa-rupanya Dari Malaysia!! Cantik Sangat Bertudung!

Menjadi seorang artis adalah tanggung jawab besar, kerana kehidupan mereka akan terus terdedah oleh media. Hal ini kemudian memberi kesan pada penampilan fizikalnya. Walau bagaimanapun bernasib baik, kerana para artis-arti itu memang sudah dikarunai bentuk fizikal yang sangat menarik. Bagaimanapun juga, artis dan kecantikan adalah satu pakej yang tidak boleh dipisahkan.

Setelah artis tercantik Indonesia, artis tercantik Korea, dan artis tercantik Jepun, kali ini kami akan cuba mencari siapa pun artis tercantik Asia 2017 dan apa karya mereka. Mari kita semak! Nah, kalau pada edisi sebelumnya kami telah membuat senarai pelaku Asia Cadet 2016, maka sekarang saatnya bagi kaum hawa dari kawasan Asia untuk saling berdetak gigi. Siapa sajakah artis yang masuk ke dalam senarai itu? Yuk disimak!

13. Priyanka Chopra (India)

Tak ada yang dapat meragukan orisinalitas dari wajah-wajah Hindustani ala India. Ini pula yang menjadi alasan mengapa jagad Bollywood selalu mendapat tempat khusus di hati para penggemar film. Sebut saja nama Priyanka Chopra. Awalnya, wanita kelahiran 18 Juli 1982 ini merupakan wakil India di ajang Miss World pada tahun 2000. Setelah pegelaran itu, Priyanka mulai menjajal layar lebar dan menuai kesuksesan luar biasa. Di samping akting dunia, Priyanka juga aktif menjadi penyanyi dan juga penyampai untuk pertunjukan realiti acara.

12. Katrina Kaif (India)

Apa yang berlaku jika darah India bercampur dengan Inggeris? Maka Katrina Kaif adalah contohnya. Kombinasi dari kecantikan Asia Selatan yang dipadu dengan Eropah tidak hanya menghasilkan wajah cantik, tetapi juga ideal postur tubuh. Bentuk matanya yang indah semakin dipenuhi dengan hidung yang mancung dan senyuman yang menawan. Belum lagi kulit sawo matang yang dimilikinya mampu menyempurnakan penampilan eksotisnya. Maka tak heran jika Katrina Kaif masuk ke dalam senarai artis Asia tercantik 2016 edisi kali ini.

11. Yamila Diaz-Rahi (Lebanon)

Yamila Diaz-Rahi mempunyai kehidupan yang sangat menarik. Ia adalah blasteran Lebanon dan Spanyol, namun lahir dan tumbuh besar di Argentina. Di sana, ia memulai karirnya sebagai model, dan hingga kini wajahnya menjadi langganan untuk majalah besar sampul seperti Marie Claire, Glamor, Harper’s Bazaar, hingga Elle. Dia adalah salah satu fenomenal prestasi yang mampu menjadi peluk Sports Illustrated sebanyak 8 kali. Hal yang wajar jika melihat fisik Yamila dengan panjang rambut, bibir nak, dan seksi seksi yang siap menghipnotis para lelaki.

10. Marian Rivera (Filipina)

Sekalipun lahir dan besar di Sepanyol, Marian Rivera adalah aktris sekaligus model asal Filipina. Hingga kini, nama Marian Rivera selalu menghiasi daftar wanita-wanita cantik dair berbagai versi. Tak heran melihat paras dan lekuk badan yang dimilikinya. Kamu boleh menikmati kecantikannya dalam filem “Temptation of Wive” atau “Maryma”. Marian Rivera sendiri pernah didapuk sebagai wanita cantik versi FHM pada tahun 2008 dan 2013.

9. Jennylyn Mercado (Filipina)

Di jagat hiburan Eropa dan Amerika, artis-artis asal Filipina lebih dikenal ketimbang Indonesia. Jadi, jangan heran kalau nama asal Filipina kembali masuk ke dalam daftar Artis Asia tercantik 2016 kali ini. Dia adalah Jennylyn Mercado, seorang artis yang sudah sangat popular di negara asalnya. Kecantikan Jennylyn ditopang oleh wajah dan bentuk badan yang sangat seksi, sehingga sangat mudah baginya untuk menguasai hiburan industri.

8. Juliana Evans (Malaysia)

Juliana Evans sudah memulai karirnya di industri hiburan Malaysia sejak usia 12 tahun. Saat itu ia menjadi pembawa acara untuk sebuah program remaja bernama E-Zone. Transformasinya dari artis cilik terjadi 7 tahun kemudian saat ia bermain dalam film drama “Kami” (2008), sebuah film yang menceritakan mengenai kehidupan sekumpulan remaja yang sedang bergelut dengan pencarian jati diri.

Setelah mengukir debut di layar lebar, wajah cantiknya semakin sering ditemui, mulai dari sinetron hingga iklan internasional seperti Cadbury hingga Louis Vuitton. Di tahun 2010, wanita lulusan Michigan University ini bahkan pernah masuk dalam daftar “FHM 100 Most Wanted Women in the World”.

7. Mehwish Hayat (Pakistan)

Mehwish Hayat adalah seorang selebritis asal Pakistan yang multi-talenta. Mulai dari menjadi model, aktris, hingga dunia tarik suara sekalipun mampu ia jajal. Selain itu, Mehwish terkenal sebagai wanita dengan selera fesyen yang bagus, namun jarang memamerkan lekuk badannya. Inilah salah satu nilai plus yang dimilikinya selain kecantikan fisiknya. Filem “Insha ‘Allah” dan “Madventure-Ary Digital” adalah dua tajuk yang mampu melejitkan namanya.

6. Song Hye Kyo (Korea)

Tentu kita tidak perlu berdebat ketika nama asal Korea masuk ke dalam daftar ini. Bagaimanapun, dunia sudah mengiktiraf kecantikan dari wanita asal K-Pop asal negara ini. Adapun nama yang terpilih adalah Song Hye Gyo, seorang aktris cantik yang namanya melejit dengan drama “Descendant of the Sun”. Sekalipun usianya sudah menginjak 35 tahun, namun ia tidak menunjukkan tanda-tanda penuaan sedikitpun. Penggemarnya semakin bertambah dari hari ke hari.

5. Song Ji Hyo (Korea)

Selain Song Hy Gyo, masih ada satu wanita cantik asal Korea yang masuk ke dalam senarai artis Asia tercinta 2016 kali ini, dan dia adalah Song Ji Hyo. Kecantikannya menjadi magnet semasa bermain dalam drama “Princess Hour”, yang kemudian diikuti oleh “Jumong” dan puncaknya saat menjadi ratu dalam serial “A Frozen Flower”.

Selain sebagai aktris, Song Ji Hyo juga dikenali sebagai satu-satunya wanita dalam Variety Show terkenal di Korea yaitu Running Man. Walaupun pada awalnya ia hanya menjadi bintang tamu, namun pihak PD Running Man memiliki ketertarikan kepadanya dan merekrutnya sebagai anggota tetap.

4. Izara Aishah (Malaysia)

Senarai artis tercomel Asia selanjutnya diisi oleh Izara Aishah. Wajahnya menarik perhatian awam kerana dianggap menyerupai artis Bollywood. Hal itu tidak terlepas daripada Ibunya yang mempunyai darah Pakistan. Kerjayanya bermula pada tahun 2011 dengan membintangi sinetron “Keranamu Laila”.

Semenjak itu, wajah wanita kelahiran 28 September 1992 ini terus muncul dalam pelbagai siri TV, menjadikan ia digelar sebagai ratu drama Malaysia. Di layar lebar, Izara juga membintangi beberapa filem seperti “Balun” (2013), “Sejoli” (2014), “Showdown The Movie” (2016), dan yang terbaru “Kau Yang Satu” (2017).

3. Fan Bingbing (China)

Senarai kami selanjutnya adalah Fan Bingbing. Malah Dia adalah salah satu daripada lucu gadis dari dunia. Profesional dia adalah seorang aktris. Kecantikannya dan wajah polos benar-benar inspiratif dan menarik. Dia punya keindahan yang menakjubkan dan mata yang sangat tajam dan sendu.

Bibir merah muda lembut seperti minuman penuh anggur. Bahkan rambut yang indah juga merupakan tambahan yang bagus di kecantikannya. Beliau memiliki karir profesional yang sangat berjaya di mana ia mendapat banyak gelar dan penghargaan. Tetapi yang terbaik dan selamanya penghargaan dia punya dalam bentuk keindahan alaminya.

2. Zhang Ziyi (China)

Artis Asia tercantik 2016 seterusnya berasal dari negeri tirai bamboo, China. Adalah seorang wanita kelahiran 9 Februari 1979 bernama Zhang Ziyi. Ia adalah artis yang sangat senior dan sudah memenangkan sejumlah penghargaan bergeniti, mulai dari BAFTA hingga Golden Globe.

Kecantikan wajahnya membuat sutradara kondang seperti Zhang Yimou hingga Rob Marshall menggunakan jasanya. Selain itu, Zhang Ziyi juga didapuk sebagai duta global untuk Olimpiade Khusus bagi para penyandang disabilitas dan juru bicara untuk program asuh-rumah bernama “Save the Children”.

1. Zheng Shuang (China)

Satu lagi nama dari daratan Tiongkok, yaitu Zhen Shuang. Artis muda kelahiran 22 Ogos 1992 ini sudah sangat popular di negaranya, ditandai dengan meledaknya drama komedi drama yang ia mainkan saat itu, yaitu “Love O2O”. Belakangan ini, namanya mulai ramai dibicarakan terkait dengan drama terbarunya yang beradu bersama aktor kondang asal Korea, Lee Jong Suk. Banyak yang mengatakan bahawa drama itu akan menyusul kesuksesan dari “Descendant of the Sun”, mengingat dibesut oleh sutradara Jin Hyuk.

sumber : http://www.topmalay.today