MasyaAllah!! Tak Sangka Ini Punca Tasha Manshahar Menangis Di Majlis Pernikahan!

Hanya dengan sekali lafaz, penyanyi Tasha Manshahar dan Raqib Majid yang juga penyampai stesen radio Zayan FM selamat bergelar suami isteri. Majlis akad nikah berlangsung di Masjid Jamek Kajang pada jam 9.30 pagi tadi. Keistimewaan majlis akad nikah pasangan ini adalah apabila pengantin lelaki turut membacakan surah Al-Fatihah dengan suara lantang bergema yang di ruang masjid berkenaan. Menurut Raqib dalam posting di laman instagramnya, dia memang berhajat mahu menghadiahkan mahar buat isterinya dengan surah Agung berkenaaan. Ternyata bacaan dari Imamnya itu mengundang rasa sebak pada Tasha hingga menitiskan air mata.

Malah tambahnya lagi, bacaannya hanya biasa-biasa sahaja dan tiada yang istimewa. Cuma yang ada perasaan berdebar, resah kerana bakal menggalas tanggungjawab baru sebagai seorang suami.

Surah Al-fatihah ini dibacakan sebagai tanda dia mengucap syukur kepada Allah kerana menyatukan cinta mereka berdua.

Menurutnya juga kalimah inilah yang membesarkan dia dan keluarga. Raqib juga mengharapkan agar mereka berdua akan terus mencintai Al-Quran sampai syurga.

Netizen juga turut tersentuh hati dan sebak mendengar bacaan surah Al-Fatihah yang dibacakan oleh Raqib ini.

bykakmek Allahuuuu sebak dengar. Semoga Bahagia sampai ke SyurgaNya

nissaasri Masya Allah, mahar paling indah. Taniah kak tasha and shuben

cikayurania@salbiahmohdyunus sebak

_theainur Tersentuh jiwa bila dengar alunan bacaan al fatihah drpd abang raqib . Congratulations to kak tasha manshaharXraqibmajid . Semoga berkekalan hingga jannah dan dikurniakan anak anak yang soleh & solehah , aminn .

Kedua mempelai juga tampil cantik dan cukup segak dengan penampilan kurung moden serta baju Melayu cekak musang rona putih yang menyerikan penampilan raja sehari ini.

Ternyata peminat Tasha Manshahar turut mengucapkan tahniah dan mendoakan pasangan ini kekal bahagia till jannah.

ateenzul Tahniah kak @tashamanshahar

nriqlima_ Mabrookk kak tashaa !! Moga bahagia sampai ke syurgaa. Aminnn

nrftnnh congrats kak tasha so happy for you smoga brkekalan hgga ke jannah

kaka_momed taniah si cantekk manes .semoge kekal ke jannah

Tidak seperti pasangan lain yang baru berkahwin, Tasha dan Raqib tidak ada sebarang perancangan untuk berbulan madu kerana beranggapan itu bukan sesuatu kewajipan yang perlu dilaksanakan.

Baginya asalkan dapat meluangkan masa berkualiti bersama itu sudah dikira seperti berbulan madu.

Tasha yang popular dengan lagu Ragu-Ragu dan Bukan Aku sudah tidak aktif lagi menyanyi, sebaliknya memberi tumpuan kepada tugas sebagai guru dan penceramah motivasi.

Manakala suaminya, Raqib pula yang juga qari sebelum bertugas sebagai penyampai radio, juga merupakan bekas peserta Akademi Fantasi musim ke 9 dan pernah menghasilkan single bersama kumpulan UNIC, Bintang Syurga selain muncul dengan album Luahan Rasa pada 2014.

KREDIT FOTO: INSTAGRAM TASHA MANSHAHAR, RAQIB MAJID & ZAYAN FM

Tinggalkan Komen

Sumber : https://www.hijabista.com.my