Category: Resepi

Jom Cuba 5 Jenis Resipi Kerabu Yang Sesuai Dimakan Begitu Sahaja, Sedap!

“Bosannya nak makan lauk yang sama setiap hari…” Kalau anda bosan dan tak tahu nak pilih menu untuk makanan tengahari atau malam, apa kata anda cuba pula menu kerabu. Banyak sebenarnya cara untuk kita pelbagaikan kerabu mengikut kegemaran kita sendiri! Oleh itu, kami senaraikan 5 jenis resipi kerabu untuk anda yang nak ubah selera dan

Segarnya! Agar Agar Tembikai Viral…Rugi Tak Cuba

Agar-agar tembikai! Slurp..pencuci mulut yang menjaudi viral ini kelihatan sangat enak dan juga menyegarkan. Nak-nak lagi jika disejukkan dan dimakan pada waktu panas. Sejuk je rasa anak tekak. Jomlah cuba. Pasti seisi keluarga menyukainya! Bahan-Bahan : 1. Potong dadu buah berikut : Buah Naga Buah Kiwi Buah Nenas Buah Betik Buah Tembikai Buah Anggur **Buah

Resipi Mi Wantan Homemade Terbaik Ada Di Sini, Rugi Besar Tak Cuba

Bosan dan dah tak tahu nak makan apa? Jom cuba resipi Mi Wantan. Senang sahaja, buat sendiri di rumah. WANTAN Kulit wantan -125g tepung gandum -40g tepung ubi -sedikit garam -3/4 sb minyak masak -100ml air panas mendidih Satukan kesemua bahan kering,masukkan minyak dan air panas, uli sampai doh tidak melekat. Ketepikan tutup dengan tuala

Kacang Pedas Rangup Viral, Cuma Guna 3 Bahan Masak

Sesekali buat kacang pedas rangup untuk makan sambil tengok tv, memang puas hati. Nak buat kudap-kudap untuk raya pun sesuai. Apa yang best resepi yang dikongsikan Puan Asmara Nhomusarangeo ini cuma guna 3 bahan masakan. Apa lagi, jom cari bahan dan godek sendiri… Bahan: Kacang Telur Satu paket tepung Bestari Cara Buat: 1. Bersihkan dulu

Wanita Ini Kongsi Resipi Nostalgia Sambal Belacan Cili Kering Sedap

Sedapnya Sambal Belacan Cili Kering ni.Setiap daripada kita pasti ada nostalgia dengan sesuatu makanan ataupun sering kita makan atau resipi yang mak kita selalu buat masa kecil-kecil dulu. Ia pastinya suatu kenangan manis yang takkan dapat dilupakan apatah lagi jika ia air tangan daripada mak sendiri. Kesedapannya nya tu memang tak dapat digambarkan dengan kata-katalah,