Category: Resepi

6 Jenis Masakan Ayam Yang Mudah & Korang Boleh Sediakan Malam Ini Untuk Keluarga!

Masakan ayam merupakan antara hidangan kegemaran semua orang. Boleh dikatakan menu wajib ada mestilah ayam. Terdapat banyak jenis masakan ayam yang ada tetapi bukan semua rajin untuk masak. Betul tak? Kebiasaannya menu ayam paling senang mestilah ayam goreng. Namun, sebenarnya masakan ayam ini tidaklah susah mana. Kami nak kongsikan dengan anda resepi masakam ayam yang

Macam Tak Percaya, Mudah Rupanya Lembutkan Daging Tulang Rusuk

Tiba-tiba terbayang sedapnya daging tulang rusuk panggang. Nak makan selalu kat kedai parah juga dibuatnya. Kalau masak sendiri tak berapa nak rajin sebabnya daging liat dan susah lekang dari tulang. Tapi dengan info dan tip yang Rasa kongsikan ini, semua masalah remeh ini tiada lagi dan anda boleh cuba praktikkan bagi menikmati keenakan daging tulang

Mudahnya Buat Homemade Peanut Butter! Lebih Sihat, Boleh Tahan 1 Bulan

“Suka betul anak-anak makan peanut butter dengan roti. Agaknya hari-hari sarapan benda ini pun mereka takkan bosan. Tapi, tentu lebih elok kalau hidangkan peanut butter buatan sendiri. Macam mana nak buat sendiri ya?” Anak-anak memang sukakan peanut butter atau mentega kacang. Malah, orang dewasa pun ramai yang meminatinya rasanya yang lemak dan lembut. Sebenarnya, tak

Kek Gula Hangus Viral, Masak Guna Rice Cooker je..

Kek orang lama atau dipanggil sponge cake yang menjadi kegemaran seisi keluarga. Reisipi ini sangat mudah sebab tidak perlu untuk perap adunan untuk dapat tekstur bersarang. Paling hebat hanya perlu masak guna rice cooker.   KEK GULA HANGUS @ SARANG SEMUT BAHAN-BAHAN: 1 cawan gula pasir 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 125gm

Sarapan Esok? Cuba Resipi Ni. Comfirm Gebu!

Donut tidaklah terlalu sukar untuk dibuat namun kadang kala hasilnya tidak segebu dan selembut yang dibayangkan. Teringin nak makan donat yang lembut tapi hanya guna bahan biasa? Resipi perkongsian Norhazwani Binti Johari ini boleh anda cuba. BAHAN-BAHAN: 3 cawan tepung gandum 2 sudu besar planta (cairkan) 1 biji telur (pukul sikit) 1 cawan air suam(*)